2012. ápr 03.

A fiatalember kalandjai, 5.rész - A befőtt dicsérete

írta: Gabaládé
A fiatalember kalandjai, 5.rész - A befőtt dicsérete

A fiatalember vett egy kanállal a cseresznyebefőttből és azt gondolta: -Talán a jól tárolt befőtt még a szép reményeknél is tartósabb.
A befőtt meg már tényleg elég rég ott volt, szóval lehet, hogy igaza is volt. A többiek csak bólogattak, immáron jóval nyugodtabban ahhoz képest, mint mikor odaült hozzájuk. Tudták, hogy most egy jó időre megfeledkezik jelenlétükről, ők így viszonylag nyugodtan ebédelhetnek, és ha elég gyorsak, feltűnés nélkül távozhatnak is. Csak csöndben kell maradni.

 - Egy idő után újra elkezdtem félni. - folytatta. -  Mikor rétesboltot nyitottam,féltem attól, hogy nem leszek annyira állhatatos, amennyire elvárnám saját magamtól. Hogy újra és újra és újra elkövetem ugyanazt a hibát. Hogy megijedek és visszalépek, holott ez senkinek nem lenne jó. Végül nem derült ki, hogy jogos volt-e a félelmem, vagy sem. Nem derült ki, hogy én basztam-e el a helyzetet. Talán igen, talán nem. Na jó, ne szerénykedjünk, nyilván nem! Az biztos, hogy most a másik oldalról lőttek először. Igazából csak onnan lőttek. Ha régebben hibát is vétettem, a karma most visszaütött. Csak megfeledkezett arról, hogy én nem vagyok annyira kigyúrt, mint ő.
- Megtanultam, hogy néha akkor is rólad van szó, ha nem rólad van szó. Ha nem rólad és nem hozzád beszélnek, lehet, hogy akkor is rólad van szó. Vagy sokkal inkább arról, hogy jobb, ha még csak szóba sem kerülsz.
-De végülis valahol győztem. Nem adtam fel, kitartottam, tudtam, hogy jó úton haladok (mondjuk valójában persze nem) és azt teszem, amit tennem kell. Nem csak én örültem neki.
-Kár, hogy a vendég nem értett ezzel egyet.

Befejezte monológját, és kíváncsian várta, hányan fognak sírni.
Kárpulákné Szépszer Ildikó elsírta magát. Kár, hogy a fiatalembertől hozzávetőleg 60 kilométerre volt éppen akkor, és így egy szavát sem hallotta. Kár, hogy még a létezéséről sem tudott. Ha Ildikó néni szemszögéből nézzük, az is nagy kár, hogy José Armando elvesztette édesanyját.
De legalább az éhség elmúlt, a befőtt elfogyott, a galaxis kivirágzott, és a fiatalember kollégái ismét kikerültek egy igen kínosnak ígérkező beszélgetést. 

Szólj hozzá

történet fiatalember